Marketing
Offline marketing
Hoewel je tegenwoordig niet om online marketing heen kunt, is offline marketing nog altijd een sterk middel om uw doelgroep te bereiken. Ferney ondersteunt leden bij verschillende offline marketing-uitingen.
Het ondersteunen van leden is een belangrijk speerpunt bij Ferney. Naast uitstekende inkoopcondities biedt Ferney daarom verschillende diensten aan. Leden kunnen gebruikmaken van de expertise van Ferney’s professionele marketingteam en van de oplossingen die Ferney biedt op het gebied van logistiek en ICT.
Het ondersteunen van leden is een belangrijk speerpunt bij Ferney. Naast uitstekende inkoopcondities biedt Ferney daarom verschillende diensten aan. Leden kunnen gebruikmaken van de expertise van Ferney’s professionele marketingteam en van de oplossingen die Ferney biedt op het gebied van logistiek en ICT.
Hoewel je tegenwoordig niet om online marketing heen kunt, is offline marketing nog altijd een sterk middel om uw doelgroep te bereiken. Ferney ondersteunt leden bij verschillende offline marketing-uitingen.
De marketingafdeling van Ferney ontwikkelt regelmatig folders met aanbiedingen. Leden kunnen gepersonaliseerde folders aanvragen, met de gegevens van hun eigen bedrijf erop. Deze folders vol A-merken kunnen bovendien naar eigen wens worden samengesteld.
Leden kunnen via Ferney diverse catalogi bestellen, bijvoorbeeld van Kelfort, Ironside en Oxloc.
Om de eigen merken goed onder de aandacht te brengen, ontwikkelt Ferney diverse marketingacties. Leden bepalen zelf of ze aan een actie willen deelnemen. De leden die zich hiervoor inschrijven, ontvangen een compleet ingerichte display in de winkel.
Ferney doet steeds meer digitaal. Via verschillende websites en social media-kanalen zijn wij online goed zichtbaar. Daarnaast bieden wij onze leden ondersteuning op online gebied. Zo kunnen leden gebruikmaken van narrowcasting en kunnen zij via Ferney een eigen app laten ontwikkelen!
Om merken en producten digitaal onder de aandacht te brengen, maakt Ferney gebruik van narrowcasting. Leden kunnen hiermee in hun vestigingen productvideo’s tonen op beeldschermen. Deze digitale presentaties kunnen worden aangepast naar de wensen van de leden.
Voor leden kunnen wij een gepersonaliseerde app ontwikkelen. De app richt zich met name op online bestellen en customer loyalty.
Ferney organiseert elke twee jaar een eigen beurs, het FernEvent. Tijdens dit event kunnen leden en leveranciers van Ferney met elkaar in contact komen. Het FernEvent staat in het teken van nieuwe productlanceringen en informatie over actuele ontwikkelingen in de markt. Ferney is ook aanwezig op de BouwBeurs. Tijdens de beurs staat persoonlijk contact centraal en laten we bezoekers graag kennismaken met het brede assortiment van onze eigen merken.
Bij Ferney leveren we eigen merken uit voorraad, waarbij we streven naar een zo hoog mogelijke service tegen zo laag mogelijke kosten. In ons magazijn van 8.000 m2 in Heerhugowaard hebben we een voorraadassortiment van meer dan 6.000 verschillende artikelen, waardoor we snel kunnen leveren.
Bestellingen van leden via Ferney worden door de leverancier in één centrale levering afgeleverd bij het magazijn van Ferney. Onze magazijnmedewerkers zorgen er vervolgens voor dat de producten worden omgepakt naar de juiste aantallen voor ieder lid.
Voor leden die rechtstreeks bij leveranciers bestellen, worden de producten door de leverancier per Ferney-lid aan ons magazijn geleverd. Onze medewerkers plaatsen deze producten bij de overige orders van de leden. Voor de leverancier is het voordeel van crossdocking dat er maar één losplaats is, en voor Ferney-leden zijn er minder losmomenten.
Wilt u meer weten over onze logistieke diensten?
Ferney maakt gebruik van EDI - Electronic Data Interchange - om data uit te wisselen tussen leden en leveranciers. Het digitaal uitwisselen van gegevens is snel en efficiënt, en zorgt voor lagere administratiekosten en een grotere nauwkeurigheid. Ferney gebruikt EDI onder meer voor het verwerken van orders, orderbevestigingen, pakbonnen, facturen en artikelgegevens. Omdat Ferney het proces rond EDI in eigen huis afhandelt, kan er snel worden ingespeeld op nieuwe ontwikkelingen. Leden kunnen altijd rekenen op de beste technische ondersteuning.
Met FerneyNet, het eigen intranetsysteem van Ferney, hebben leden direct inzicht in behaalde omzet en artikelen. Informatie over artikelen en prijzen is online beschikbaar, net als de bijbehorende e-commerce-uitingen en afbeeldingen. Daarnaast zijn facturen direct beschikbaar in een online database, waardoor alles altijd inzichtelijk is.
Heeft u vragen over EDI of FerneyNet?